Subsidie voor heraanleg A. Ruzettelaan

Dankzij de goedkeuring van het dossier die werd ingediend bij Vlaams minister van Omgeving, Natuur en Landbouw Koen Van den Heuvel (CD&V), krijgt ons stadsbestuur een flink bedrag voor de heraanleg van de A. Ruzettelaan. Het dossier werd samengesteld door het stadsbestuur en de bevoegde schepen van openbare werken, Sandy Buysschaert. “Het veel te smalle en verouderde fiets- en voetpad, zorgt al lange tijd voor een erg onveilige situatie bij vele fietsers en wandelaars. Ook esthetisch gezien is het geen meerwaarde in onze stad”, zegt onze eigenste CD&V-schepen Buysschaert.
Hij is uiteraard erg fier op de weerhouding van het project. “1 van de 22 goedgekeurde dossiers zijn van de in totaal 138 ingediende kandidaturen, is zeker iets om trots op te zijn! De toegekende subsidie kan maar liefst oplopen tot €250.000, een budget dat we zeker goed kunnen gebruiken. Beetje per beetje op weg naar een fietsvriendelijkere en veilige stad, waar wij als partij al altijd veel belang aan hebben gehecht.”
Concreet zullen zowel de parkeerstroken als het voet- en fietspad in de A. Ruzettelaan tussen de J. Gadeynehelling en het kruispunt met de Koning Albert I-laan aan de kant van de duinen worden onthard. Het is dus ondermeer de bedoeling om het fietsgebruik aan te moedigen door de aanleg van een nieuw en aantrekkelijk recreatief fietspad. De heraanleg zal ook zeker en vast een meerwaarde vormen voor de natuurlijke versteviging van de duinengordel.